Manager na ciężkie czasy

Listopad 29 2011 10:59AM

Kim jest manager na dobre czasy? Jest to zwyczajny zarządca, rozdzielający zadania, niekoniecznie zdolny do głębokiego motywowania ludzi do pracy. Manager na ciężkie czasy potrafi stawiać sobie odległe strategiczne cele, dąży do poprawy ciężkiej sytuacji i potrafi silnie zmotywować swój zespół do działania.

 

Manager na dobre czasy to zarządca. W ciszy i skupienia opracowywał będzie plany, oceny, analizował będzie działania, a także kontrolował swoich pracowników. Jednym zdaniem będzie zarządzał wszystkim tym, co przedsiębiorstwo ma, czyli obecną (korzystną) sytuacją. Manager na ciężkie czasy jest przywódcą Oznacza to, że swoje działania będzie kierował w stronę polepszenia bieżącej sytuacji, tworząc dalekosiężne plany i obierając odległe, strategiczne cele.

 

Kryzys jest czasem, w którym firmy potrzebują managera, potrafiącego okiełznać złą sytuację przedsiębiorstwa. Manager zarządca nie sprawdzi się w tej roli, ponieważ nie będzie wykazywał typowych umiejętności przywódczych, niezbędnych do osiągnięcia celu, jakim jest poprawa sytuacji. Bardzo często w chwili, kiedy przedsiębiorstwo ma problemy, prezes zwalnia managera, który nie potrafi sobie poradzić. Dlaczego? Ponieważ widocznie był managerem wyłącznie na dobre czasy. Następnie poszukiwany jest manager na ciężkie czasy, czyli ktoś, kto ma owe przedsiębiorstwo uratować.

 

Życie managera nie jest łatwe, albowiem musi on podejmować wiele trudnych decyzji, a także wykazywać się wyjątkowymi zdolnościami. W dobie kryzysu manager nie jest już tylko zarządcą, ale jego rola rozwinięta jest do wyznaczania odległych celów i do dążenia do ich realizacji, poprzez motywowanie pracowników.

 

Dlatego podejmując pracę zastanów się, jakiego typu managerem jesteś. Jeśli tym pierwszym, niestety możesz spodziewać się wypowiedzenia, kiedy nadejdzie kryzys. Jeśli tym drugim – masz szansę zrobić karierę i cieszyć się poważaniem wśród innych pracowników branży. Dziś świat zdecydowanie potrzebuje managerów na ciężkie czasy.

 

 

red. nacz. Daniel Szymański
www.BusinessTimes.pl

Skomentuj Post

Komentarze (1)

 

  1. Ktoś

    Wspaniałe podsumowanie 🙂 Dokładnie tak jest, są trudne czasy i tacy menedżerowie, potrafiący wygrzebać firmę z każdego bagna, są na wagę złota.

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Oklejanie samochodów sposobem na skuteczną reklamę Twojego biznesu

    Biznes rządzi się swoimi prawami i wymusza na biznesmenach kładzenie dużego nacisku...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.