Kierownik w roli eksperta

Listopad 29 2011 10:35AM

Każdy manager, będący ekspertem w swojej dziedzinie, ma większe szanse na posłuch wśród swoich podwładnych.

 

Jak więc sprawić, aby nasz zespół postrzegał nas jako eksperta? Po pierwsze, oczywiście musimy mieć odpowiednie kompetencje, a nie tylko wiedzę wyczytaną w mądrych poradnikach. Ekspert stale pogłębia swoją wiedzę i umiejętności, bez tego nawet nie musimy próbować, bo od razu skażemy się na porażkę.

Przede wszystkim nasi podwładni muszą czuć, że rzeczywiście jesteśmy osobą kompetentną, a posiadana przez nas wiedza znacznie odbiega od wiedzy i umiejętności zespołu.

Nie proponujemy tutaj wywyższania się, chcemy jedynie zaznaczyć, że bez kompetencji nie staniesz się ekspertem. Drugi bardzo ważny aspekt to zwyczajne bycie człowiekiem. Jeśli jesteś managerem, nie wydawaj jedynie suchych rozkazów. Swoje decyzje argumentuj pracownikom. Pozwól im poznać sekret, dlaczego jest tak, a nie inaczej. Jeśli podjąłeś decyzję, z którą Twój zespół się nie zgadza, natomiast Ty sam jesteś w stu procentach przekonany, że jest ona trafna, być może sprzeciw ludu wynika z ich niewiedzy. Podejdź więc do nich jako ekspert w dziedzinie i wytłumacz wszelkie wątpliwości.

 

A po trzecie i ostatnie, bądź po prostu mentorem i nauczycielem z odrobiną człowieczeństwa. Pomagaj swoim pracownikom w zrozumieniu pewnych spraw, pokaż im, że Twoje decyzje wynikają z racjonalnego myślenia i z zasad, które nie są ogólnie znane.

 

Jeśli skutecznie zbudujesz swój obraz jako eksperta w swojej dziedzinie, maż szansę zostać autorytetem wśród swojego zespołu, a u każdego z osobna zdobędziesz posłuch i zaufanie. Pamiętaj jednak, aby nie wykorzystywać tego w celu manipulacji pracownikami.

 

 

red. nacz. Daniel Szymański
www.BusinessTimes.pl

Skomentuj Post

Komentarze (1)

 

  1. Wacek

    Kierownik zapewne będzie postrzegany jako ekspert jeśli od lat pracuje w danej firmie i wspinał się po szczeblach stanowiskowych na swój fotel. Po drodze nabrał umiejętności na innych stanowiskach i podołał obowiązkom, dlatego będzie uważany za eksperta.

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Branża PR w Polsce szybko się rozwija

    Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż...

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.